Akademik Kitaplar
Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri PDF oku indir
Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri PDF oku indir, PDF kitap depomuzda, Sercan Özkeleş tarafından kaleme alınan Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786256517929 dilinde ve 1. Hm. Kağıt ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri kitabı 123 olarak yayınlanmıştır. Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri kitabını 06.03.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri PDF Oku.
Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri PDF Oku
Çoksesli Türk müziğinin temel dayanağı; makamsal yapısıdır” ilkesinden yola çıkılarak, makam merkezli çokseslendirme yaklaşımı esas alan bu kitapta, farklı yapılarda kurulan 15 makam ve 16 çeşni için, makamsal armonik doku içinde; 2’li akorlardan 13’lü akorlara, anarmonik akorlardan programlanmış akorlara değin, makam dizilerinin geleneksel perdelerinden doğan makamsal akor dizileri oluşturulmuştur. Çalışmada, makam konusu işlenirken, makamın yapısını oluşturan unsurlar rafine bilgilerle açıklanarak; makam dizisi temelinde çeşitli armonik dizgeler ve yaklaşımlar içinde kurulabilen akorlar, oktav (sekizli) denkliği dikkate alınarak dizinin her bir perdesi üzerinde oluşturulmuş ve akor dizilerinde işlenmiştir.
Frekans bandı sebebiyle, makam dizisi içinde gösterilmeyen fakat Türk makam müziğinin geleneksel ses sisteminde bulunan segah, hicaz, hisar gibi perdeler, kullanım tercihine göre akor içindeki konumları korunarak veya eksiltilebileceği düşünülerek, akor dizilerinde parantez içindeki notalarla gösterilmiş ve bu sayede; perdenin iki farklı biçimde çokseslendirilmesi sağlanmıştır. Akor içindeki geleneksel perdelerin eksiltilerek kullanılması durumuna alternatif olarak, geleneksel perde; frekans band aralığını kapsadığı seslerin bulunduğu akorlarla birlikte kullanılmıştır. Bu duruma ilişkin olarak; uşşak, hüzzam, saba, karcığar gibi birtakım makamlarda üç koma aralığına ulaşan uzaklıklarda icra edilen geleneksel perdeler, kendilerine en yakın alt ve üst aralıktaki seslerin bulunduğu akorlar içinde programlanarak çokseslendirilmiş ve bu yaklaşımla birlikte makamın armonik dokusunun mühim ölçüde farklılaştırılması sağlanmıştır..
Frekans bandı sebebiyle, makam dizisi içinde gösterilmeyen fakat Türk makam müziğinin geleneksel ses sisteminde bulunan segah, hicaz, hisar gibi perdeler, kullanım tercihine göre akor içindeki konumları korunarak veya eksiltilebileceği düşünülerek, akor dizilerinde parantez içindeki notalarla gösterilmiş ve bu sayede; perdenin iki farklı biçimde çokseslendirilmesi sağlanmıştır. Akor içindeki geleneksel perdelerin eksiltilerek kullanılması durumuna alternatif olarak, geleneksel perde; frekans band aralığını kapsadığı seslerin bulunduğu akorlarla birlikte kullanılmıştır. Bu duruma ilişkin olarak; uşşak, hüzzam, saba, karcığar gibi birtakım makamlarda üç koma aralığına ulaşan uzaklıklarda icra edilen geleneksel perdeler, kendilerine en yakın alt ve üst aralıktaki seslerin bulunduğu akorlar içinde programlanarak çokseslendirilmiş ve bu yaklaşımla birlikte makamın armonik dokusunun mühim ölçüde farklılaştırılması sağlanmıştır..