Felsefe Kitapları
İbn Sina Söyleşileri PDF oku indir
İbn Sina Söyleşileri PDF oku indir, PDF kitap depomuzda, Gulamhüseyin İbrahimi Dinani tarafından kaleme alınan İbn Sina Söyleşileri isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 25.01.2024 dilinde ve Karton Kapak ebatında basılan ayrıca 9786256799509 sayfadan oluşan İbn Sina Söyleşileri kitabı TÜRKÇE olarak yayınlanmıştır. İbn Sina Söyleşileri kitabını Ozan Kemal Sarıalioğlu numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. İbn Sina Söyleşileri PDF Oku.
İbn Sina Söyleşileri PDF Oku
“O her şeyin burhanıdır, hiçbir şey O’nun burhanı değildir. Burhan aydınlatma demektir, Hakk’ı ne aydınlatabilir ki? Her şeyi aydınlatan Hak Teâlâ’dır. Işığı ne aydınlatabilir? Her şeyi aydınlatan ışıktır. Her şeyi aydınlatan ışığı ne aydınlatır? Hiçbir şey. Çünkü ışığın kendisi aydınlıktır.”
“Yer, gök, felek ve melek akıldan üstün değildir. Bunların hepsi aklın egemenliği altında idare edilirler. Akıl âlemden meydana gelmez, akıl âlemi idare eder. İdare eden, idare edilenin üzerindedir. Kimileri önce âlemin var olduğunu ardından tekâmül ederek aklın meydana geldiğinı düşünüyor. Bu, ilgisiz bir sözdür; tam tersine âlem akıl esasına göre meydana gelmiştir. Bu âlemin idaresi akıl, ilim ve bilinç esasına göredir.”
“Onlar her şeyi madde âleminde arıyorlar. Lakin şu kuralı göz ardı ediyorlar. Hiçbir şey kendini açıklayamaz. Her zaman bir şeyin amacı onun ötesindedir. Bu âlemin de bir amacı var ve bu amaç, zaman ve mekân içinde bulunmaz. O, maveradadır, ötededir. Peygamberlerin öğretisinin özü de zaten budur.”
“Bu, İbn Sînâ’nın sözüdür. Yani İmam Ali’nin diğer sahâbîlere, hatta diğer insanlara nispeti, makulün mahsusa nispeti gibidir. Makulün mahsusa ne nisbeti mevcuttur? Mahsus göz önünde olan, zâhir olan şeydir. Gözle görülen, kulakla işitilen yahut diğer duyu organlarıyla algılanandır. Lakin makul, mahsusa göre çok üstündür. Makul, akılla anlaşılabilecek bir şeydir.”
“Yer, gök, felek ve melek akıldan üstün değildir. Bunların hepsi aklın egemenliği altında idare edilirler. Akıl âlemden meydana gelmez, akıl âlemi idare eder. İdare eden, idare edilenin üzerindedir. Kimileri önce âlemin var olduğunu ardından tekâmül ederek aklın meydana geldiğinı düşünüyor. Bu, ilgisiz bir sözdür; tam tersine âlem akıl esasına göre meydana gelmiştir. Bu âlemin idaresi akıl, ilim ve bilinç esasına göredir.”
“Onlar her şeyi madde âleminde arıyorlar. Lakin şu kuralı göz ardı ediyorlar. Hiçbir şey kendini açıklayamaz. Her zaman bir şeyin amacı onun ötesindedir. Bu âlemin de bir amacı var ve bu amaç, zaman ve mekân içinde bulunmaz. O, maveradadır, ötededir. Peygamberlerin öğretisinin özü de zaten budur.”
“Bu, İbn Sînâ’nın sözüdür. Yani İmam Ali’nin diğer sahâbîlere, hatta diğer insanlara nispeti, makulün mahsusa nispeti gibidir. Makulün mahsusa ne nisbeti mevcuttur? Mahsus göz önünde olan, zâhir olan şeydir. Gözle görülen, kulakla işitilen yahut diğer duyu organlarıyla algılanandır. Lakin makul, mahsusa göre çok üstündür. Makul, akılla anlaşılabilecek bir şeydir.”