PDF Kitap
Tedbirat-ı İlahiyye: Siyaset ve Ahlak PDF Oku
Tedbirat-ı İlahiyye: Siyaset ve Ahlak PDF oku, PDF kitap depomuzda, Muhyiddin İbn Arabi tarafından kaleme alınan Tedbirat-ı İlahiyye: Siyaset ve Ahlak isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786057144874 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Tedbirat-ı İlahiyye: Siyaset ve Ahlak kitabı 368 olarak yayınlanmıştır. Tedbirat-ı İlahiyye: Siyaset ve Ahlak kitabını 20.03.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Tedbirat-ı İlahiyye: Siyaset ve Ahlak PDF Oku.
Tedbirat-ı İlahiyye: Siyaset ve Ahlak PDF Oku
Tedbîrât-ı İlâhiyye yahut Siyaset ve Ahlâk, İbnü’l-Arabî’nin ahlâk teorisi ile ilgili yazdığı en anlaşılır ve takip edilebilir eserdir. Kitap Aristoteles’e ait sayılan siyaset kitabının tamamlanması gayesiyle yazılmıştır.
Kadim dünya çapında ahlâk üç alanda ele alınırdı: Birinci alanda ahlâk, az sayıdaki seçkinin yaşadığı şehrin yönetimi ve kaideleriydı. Buna şehir siyaseti denilirdi. Ahlâkın ikinci alanı ise ev kaideleri, ev hukuku diyebileceğimiz tedbîr-i menzildir. Buradaki kurallar ile siyaset bölgesindeki kurallar birbirini ikmal eder, birbirine açılır. İbnü’l-Arabî’nin eseri ise bu iki alandan daha çok bireysel ahlâkı, nefsin terbiye edilmesini, nefsin varoluş amacını dikkate alarak o istikamette kemale erdirilmesini amaçlar. Bu da ahlâkın üçüncü kısmını teşkil eder. Lakin sûfîler için bu kısım, ahlâkın ve varoluşun amacıdır. Çünkü ahlâk, insanın varoluş amacına ulaşma yolunda zihinsel ve ahlâkî yönden terbiye edilmesi demektir. Bunun yanında insan gerçek insan, bütün varlıkla ilişkili bir kevn-i câmi haline gelerek ‘evrensel’ insan olur.
Elinizdeki kitapta, İbnü’l-Arabî’nin insan ve ahlâk teorisi ile birlikte Ekrem Demirli’nin açıklama ve notları bulunmaktadır. Tedbîrât-ı İlâhiyye, çağdaş düşüncede en fazla tartışılan konulara uzak olmayan bir geçmişten bakmak isteyen okur için bir başvuru kitabıdır!
Kadim dünya çapında ahlâk üç alanda ele alınırdı: Birinci alanda ahlâk, az sayıdaki seçkinin yaşadığı şehrin yönetimi ve kaideleriydı. Buna şehir siyaseti denilirdi. Ahlâkın ikinci alanı ise ev kaideleri, ev hukuku diyebileceğimiz tedbîr-i menzildir. Buradaki kurallar ile siyaset bölgesindeki kurallar birbirini ikmal eder, birbirine açılır. İbnü’l-Arabî’nin eseri ise bu iki alandan daha çok bireysel ahlâkı, nefsin terbiye edilmesini, nefsin varoluş amacını dikkate alarak o istikamette kemale erdirilmesini amaçlar. Bu da ahlâkın üçüncü kısmını teşkil eder. Lakin sûfîler için bu kısım, ahlâkın ve varoluşun amacıdır. Çünkü ahlâk, insanın varoluş amacına ulaşma yolunda zihinsel ve ahlâkî yönden terbiye edilmesi demektir. Bunun yanında insan gerçek insan, bütün varlıkla ilişkili bir kevn-i câmi haline gelerek ‘evrensel’ insan olur.
Elinizdeki kitapta, İbnü’l-Arabî’nin insan ve ahlâk teorisi ile birlikte Ekrem Demirli’nin açıklama ve notları bulunmaktadır. Tedbîrât-ı İlâhiyye, çağdaş düşüncede en fazla tartışılan konulara uzak olmayan bir geçmişten bakmak isteyen okur için bir başvuru kitabıdır!