Felsefe Kitapları
Hegel ve Levinas’ta Mutlak ve Varlık PDF Oku
Hegel ve Levinas’ta Mutlak ve Varlık PDF oku, PDF kitap depomuzda, Muhammet İkbal Bakır tarafından kaleme alınan Hegel ve Levinas’ta Mutlak ve Varlık isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786256491922 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Hegel ve Levinas’ta Mutlak ve Varlık kitabı 232 olarak yayınlanmıştır. Hegel ve Levinas’ta Mutlak ve Varlık kitabını 26.04.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Hegel ve Levinas’ta Mutlak ve Varlık PDF Oku.
Hegel ve Levinas’ta Mutlak ve Varlık PDF Oku
Bu eser Mutlak ile Varlık arasındaki ilişkiyi düşünüyor. Mutlak deneyimleyebileceğimiz bir sonlu, belirli varlık değil, diğer varolanlar arasında bir varolan değil, varlığın ayrıntı kısmını ölçü olarak aldığımızda ona “yok” demek gerekir. Metafizik düşünce Mutlak’ı daha çok soyut, müthiş Sonsuz olarak düşünmeye meyleder. Böylelikle bir tezat ve yazarın sorusu görülmektedir: Soyut ve mutlak olarak belirsiz bir yokluk ile somut ve belirli bir varlık arasındaki ilişki nedir? Nasıl ki varlıkta değişim, geçicilik, varolan bir şeyin yokolması gerçeği ile yüzleşmek zorundayız, sonlu ile sonsuz; bir başka ifadeyle varlık ile mutlak arasındaki ilişkiyi de anlamaya çalışmak zorundayız.
Eser iki çok mühim düşünürü birlikte karşı karşıya geldirmalı olarak konu alıyor: Hegel ve Levinas. Lakin bize Levinas’ı yahut Hegel’i tarihsel bir bakışla yahut bir eserin içeriğini açıklamak maksadıyla şerh etmiyor, bir problem çerçevesinde bir tartışma yapıyor. Yazar, karşı karşıya geldirmanın ortaya koyduğu ikilik çerçevesinde kalmıyor, o ikiliğin dışında bir üçüncü konuma işaret ediyor ve böylece kendi felsefi bakış açısını da tartışmaya dâhil ediyor.
Eser iki çok mühim düşünürü birlikte karşı karşıya geldirmalı olarak konu alıyor: Hegel ve Levinas. Lakin bize Levinas’ı yahut Hegel’i tarihsel bir bakışla yahut bir eserin içeriğini açıklamak maksadıyla şerh etmiyor, bir problem çerçevesinde bir tartışma yapıyor. Yazar, karşı karşıya geldirmanın ortaya koyduğu ikilik çerçevesinde kalmıyor, o ikiliğin dışında bir üçüncü konuma işaret ediyor ve böylece kendi felsefi bakış açısını da tartışmaya dâhil ediyor.