Tarih Kitapları
Fenike Miti ve Fenikecilik Lübnan Düşüncesinin Temelleri PDF Oku
Fenike Miti ve Fenikecilik Lübnan Düşüncesinin Temelleri PDF oku, PDF kitap depomuzda, M. Fahri Danış tarafından kaleme alınan Fenike Miti ve Fenikecilik Lübnan Düşüncesinin Temelleri isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786256647107 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Fenike Miti ve Fenikecilik Lübnan Düşüncesinin Temelleri kitabı 424 olarak yayınlanmıştır. Fenike Miti ve Fenikecilik Lübnan Düşüncesinin Temelleri kitabını 26.03.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Fenike Miti ve Fenikecilik Lübnan Düşüncesinin Temelleri PDF Oku.
Fenike Miti ve Fenikecilik Lübnan Düşüncesinin Temelleri PDF Oku
“Fransız Şarkiyatçılar ağırlıkta olmak üzere, 18. yüzyıl sonu ve uzun 19. yüzyıl boyunca bir grup Avrupalı yazarın çalışmaları vasıtasıyla kurulan söylem, “istisnai” bir temsil olarak Grand Liban’ı ve modern anlamda bir Lübnan devletini olabilecek kılmış, dahası bu temsilden doğan milliyetçi söylem alanı içinde Fenikeci hareketi doğurmuştur. Oluşan bu Lübnan temsili, Lübnan’ı Said’in incelediği şekliyle kurulan Şark temsilinden bağımsız, istisnai bir imaj olarak içerir ve Lübnanlıları Fenikelilerin torunu olarak kodlayarak Lübnan’ı “Şark içindeki Garp” formunda (yeniden) okur. Modern Lübnan’ı olabilecek kılan, Fransız himayesi altında bir Hristiyan yurdu olarak kurumsallaştıran ve Akdeniz üzerinden Avrupa medeniyetinin bir ufak üyesi haline getiren bu söylem; etrafından yalıtılmış, Arap değil Fenikeli, Müslüman değil Hristiyan ve Ortadoğulu değil Akdenizli bir kültürel yapı öngörür.”
Lübnan’ı; Arap ve Doğulu niteliklerinden soyutlanmış, Akdenizli antik bir medeniyetin varisi, “kozmopolit” ama “Hıristiyan karakterli” bir istisna olarak sunma girişimi, uğruna “şiir yazılabilecek” bir ülke inşa edilmesinin önünü açıyordu. 19. yüzyılda Fransız Şarkiyatçılar, gezginler ve düşünürler Lübnan’ı antik Fenike’nin mirasçısı, Şark içinde korunmuş bir Garp adacığı olarak gördüler ve Lübnanlılara Fransa tarafından “bahşedilecek” bir ülkenin, kadim Fenike geleneğini yeniden yaşatmak manasına geleceğini düşündüler.
Bu kitap, modern Lübnan düşüncesini olabilecek kılan söylemsel bir geleneğin ve bu geleneğin ürettiği kurucu-mitin geniş bir şekilde bir analizini sunuyor. Antik Yunan’dan ibu yana Batı’nın Fenikelileri veya Lübnanlıları algılayış ve temsil etme şekilleri üzerinde durarak bunun 19. yüzyıl Şarkiyatçılığı içinde belirli yönde bir düşünce pratiğini ürettiğini iddia ediyor. Elinizdeki çalışma; Lamartine, Nerval, Flaubert gibi Şark seyyahlarının eserlerinden Ernest Renan’ın Mission de Phénicie’sine ve Victor Bérard’ın Les Phéniciens et l’Odyssée’sine dek Fransız yazınında Lübnan’ı Fenike’ye eşleştiren söylem şekilinin izini sürüyor. Bu, bunun yanı sıra Lübnanlı Mârûnîlerle Fransızlar arasındaki, kökenleri Haçlı Seferleri’ne dayanan siyaset-üstü ilişkiyi de mühim hale getiriyor. 20. yüzyılın hemen başında kendilerine “Genç Fenikeliler” diyen bir grup Lübnanlı Hıristiyan’ın edebî ve kültürel faaliyetleri, modern Lübnan’ın çokkültürlü, Batılı, “Fransız” bir siyasal birim olarak teşekkülünü olabilecek kılıyor.
Lübnan’ı; Arap ve Doğulu niteliklerinden soyutlanmış, Akdenizli antik bir medeniyetin varisi, “kozmopolit” ama “Hıristiyan karakterli” bir istisna olarak sunma girişimi, uğruna “şiir yazılabilecek” bir ülke inşa edilmesinin önünü açıyordu. 19. yüzyılda Fransız Şarkiyatçılar, gezginler ve düşünürler Lübnan’ı antik Fenike’nin mirasçısı, Şark içinde korunmuş bir Garp adacığı olarak gördüler ve Lübnanlılara Fransa tarafından “bahşedilecek” bir ülkenin, kadim Fenike geleneğini yeniden yaşatmak manasına geleceğini düşündüler.
Bu kitap, modern Lübnan düşüncesini olabilecek kılan söylemsel bir geleneğin ve bu geleneğin ürettiği kurucu-mitin geniş bir şekilde bir analizini sunuyor. Antik Yunan’dan ibu yana Batı’nın Fenikelileri veya Lübnanlıları algılayış ve temsil etme şekilleri üzerinde durarak bunun 19. yüzyıl Şarkiyatçılığı içinde belirli yönde bir düşünce pratiğini ürettiğini iddia ediyor. Elinizdeki çalışma; Lamartine, Nerval, Flaubert gibi Şark seyyahlarının eserlerinden Ernest Renan’ın Mission de Phénicie’sine ve Victor Bérard’ın Les Phéniciens et l’Odyssée’sine dek Fransız yazınında Lübnan’ı Fenike’ye eşleştiren söylem şekilinin izini sürüyor. Bu, bunun yanı sıra Lübnanlı Mârûnîlerle Fransızlar arasındaki, kökenleri Haçlı Seferleri’ne dayanan siyaset-üstü ilişkiyi de mühim hale getiriyor. 20. yüzyılın hemen başında kendilerine “Genç Fenikeliler” diyen bir grup Lübnanlı Hıristiyan’ın edebî ve kültürel faaliyetleri, modern Lübnan’ın çokkültürlü, Batılı, “Fransız” bir siyasal birim olarak teşekkülünü olabilecek kılıyor.