Tarih Kitapları
1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın Kurtuluş’u PDF Oku
1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın Kurtuluş’u PDF oku, PDF kitap depomuzda, Aytek Soner Alpan tarafından kaleme alınan 1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın Kurtuluş’u isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786054640874 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan 1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın Kurtuluş’u kitabı 184 olarak yayınlanmıştır. 1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın Kurtuluş’u kitabını 29.03.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. 1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın Kurtuluş’u PDF Oku.
1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın Kurtuluş’u PDF Oku
Aytek Soner Alpan, 1929 Tatavla Yangını ve Tatavla’nın “Kurtuluş”u başlıklı çalışmasında, bir semti kül eden yangının Türk milliyetçiliği tarafından nasıl araçsallaştırıldığının izini sürüyor. Rum kimliğiyle özdeşleşen Tatavla’nın, ulus anlatısı için bir tehdit nesnesi olarak algılanışının çok boyutlu yansımalarını ele alan Alpan, yangının Türkleştirme politikası için nasıl bir fırsat olarak görüldüğünü ortaya koyuyor.
“Tatavla Nasıl Kurtuldu?” başlıklı ilk bölümde, yangının ardından ulusal belleğin tüm kodlarının seferber edilerek mahallenin bir ulusal öteki olarak stigmatize edilişi ve Tatavla adının Kurtuluş olarak değiştirilmesi süreci aktarılıyor. “Bir Cemaatin Seksüel Olarak Tahayyülü: Tatavla Dilberi Sokrati” başlıklı ikinci bölümde ise Tatavla’nın hâkim ulusal kimliğin muhayyelesinde nasıl yer edindiği, yangından birkaç ay sonra yayımlanan bir tefrika üzerinden milliyetçilik ve cinsellik arasındaki ilişki kuramsallaştırılarak tartışılıyor.
“Yangınla fiziki olarak harap olan Tatavla, yangın sürecinde görülmektedirılan milliyetçi teyakkuzla birlikte yeniden fethedilmesi, “kurtarılması” gereken bir kentsel mekân haline getirilmiş, büyük ve son derece kapsayıcı bir tehdit söylemi yaratılarak ötekileştirilmiştir.”
“‘Galata sarayından beş dakika ötede, ahlak kemiren, sokan bir akrep yuvası’ olarak tarif edilen Tatavla bir ‘mezbele,’ bir ‘bataklık’ olarak adlandırılmaktadır. Bu bataklıkta ‘sıtmalı, malaryalı ruhlar’ yaşamakta ve bunlar ‘diğer ruhlara manevi mikropları aşılamaktadır.’ Bunlardan da mühimsi Tatavla, ‘masum Türk yaşamından uzak bir köşe’dir ve ‘kadınları kadın, erkekleri erkek değil’dir.”
“Tatavla Nasıl Kurtuldu?” başlıklı ilk bölümde, yangının ardından ulusal belleğin tüm kodlarının seferber edilerek mahallenin bir ulusal öteki olarak stigmatize edilişi ve Tatavla adının Kurtuluş olarak değiştirilmesi süreci aktarılıyor. “Bir Cemaatin Seksüel Olarak Tahayyülü: Tatavla Dilberi Sokrati” başlıklı ikinci bölümde ise Tatavla’nın hâkim ulusal kimliğin muhayyelesinde nasıl yer edindiği, yangından birkaç ay sonra yayımlanan bir tefrika üzerinden milliyetçilik ve cinsellik arasındaki ilişki kuramsallaştırılarak tartışılıyor.
“Yangınla fiziki olarak harap olan Tatavla, yangın sürecinde görülmektedirılan milliyetçi teyakkuzla birlikte yeniden fethedilmesi, “kurtarılması” gereken bir kentsel mekân haline getirilmiş, büyük ve son derece kapsayıcı bir tehdit söylemi yaratılarak ötekileştirilmiştir.”
“‘Galata sarayından beş dakika ötede, ahlak kemiren, sokan bir akrep yuvası’ olarak tarif edilen Tatavla bir ‘mezbele,’ bir ‘bataklık’ olarak adlandırılmaktadır. Bu bataklıkta ‘sıtmalı, malaryalı ruhlar’ yaşamakta ve bunlar ‘diğer ruhlara manevi mikropları aşılamaktadır.’ Bunlardan da mühimsi Tatavla, ‘masum Türk yaşamından uzak bir köşe’dir ve ‘kadınları kadın, erkekleri erkek değil’dir.”