Müzik Kitapları
Modernleşmenin Periferisinde Türk Müziği PDF Oku
Modernleşmenin Periferisinde Türk Müziği PDF oku, PDF kitap depomuzda, Merve Nur Kaptan tarafından kaleme alınan Modernleşmenin Periferisinde Türk Müziği isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786254258671 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Modernleşmenin Periferisinde Türk Müziği kitabı 138 olarak yayınlanmıştır. Modernleşmenin Periferisinde Türk Müziği kitabını 10.09.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Modernleşmenin Periferisinde Türk Müziği PDF Oku.
Modernleşmenin Periferisinde Türk Müziği PDF Oku
Türk modernleşmesi, 18. yüzyılın sonlarında başlayan ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuyla ivme kazanan bir süreci kapsar. Bu zamanda Osmanlı Devleti’nin 17. yüzyıldan ibu yana askeri manada yaşadığı başarısızlıklar sonucu batıya ait siyasal, ekonomik ve toplumsal kurumların, sosyal ilişkilerin, düşünce kalıplarının vulgar bir tabirle kurtuluş reçetesi olarak Türk toplumu tarafından benimsenmesi hedeflenir. Doğal olarak modernleşme süreci siyasî, hukuki, ekonomik ve kültürel bir çok yeniliği de bununla birlikte getirir. Kültürel manada Türk modernleşmesine ilişkin Osmanlı’da başlayan, Cumhuriyet ile yoğunluk kazanan uygulamalar içinde müzik alanında yapılan yenilikler de mühim bir yer tutar.
Osmanlı zamanında müzik alanında yapılan reformlar daha çok pragmatist ve geleneksel olanla paralellik gösteren, başka bir ifadeyle hem batıyı hem de geleneği şiar edinen düalist bir nitelik taşır. Cumhuriyet dönemiyle birlikte ise müzikte modernleşme ülküsü, muasırlaşma ideolojisi bağlamında kurumsallaştırılır ve müzik, modernleşme paradigmasının aracı haline gelir. Cumhuriyet dönemi resmî ideolojisinin temel gayesi, ulus-devlet çatısı altında tek tip millî kimlik yaratmaktır. Resmî ideolojinin kültürel manada amacına hizmet edeceği düşünülen araç ise müziktir. Bu çerçevede Weber’in deyişiyle ideal tip yaratma ekseninde cumhuriyet rejimi toplum mühendisliğine girişir ve toplumu idealize edebilmek adına müzikte reformist uygulamalara başlar. Bu zamanda gerçekleştirilen reformlar, Osmanlı zamanında yapılan reformlardan farklıdır. Cumhuriyet dönemi politikaları, Osmanlı zamanında benimsenmemiş bir kültürel sentez düşüncesine, başka bir deyişle Anadolu kültürü ile Batı kültürünün birleştirilmesi gerektiği düşüncesine dayanır.
Osmanlı zamanında müzik alanında yapılan reformlar daha çok pragmatist ve geleneksel olanla paralellik gösteren, başka bir ifadeyle hem batıyı hem de geleneği şiar edinen düalist bir nitelik taşır. Cumhuriyet dönemiyle birlikte ise müzikte modernleşme ülküsü, muasırlaşma ideolojisi bağlamında kurumsallaştırılır ve müzik, modernleşme paradigmasının aracı haline gelir. Cumhuriyet dönemi resmî ideolojisinin temel gayesi, ulus-devlet çatısı altında tek tip millî kimlik yaratmaktır. Resmî ideolojinin kültürel manada amacına hizmet edeceği düşünülen araç ise müziktir. Bu çerçevede Weber’in deyişiyle ideal tip yaratma ekseninde cumhuriyet rejimi toplum mühendisliğine girişir ve toplumu idealize edebilmek adına müzikte reformist uygulamalara başlar. Bu zamanda gerçekleştirilen reformlar, Osmanlı zamanında yapılan reformlardan farklıdır. Cumhuriyet dönemi politikaları, Osmanlı zamanında benimsenmemiş bir kültürel sentez düşüncesine, başka bir deyişle Anadolu kültürü ile Batı kültürünün birleştirilmesi gerektiği düşüncesine dayanır.