Müzik Kitapları
Müzik ve Anlam Diyalojik Prozodi Tasavvuru PDF Oku
Müzik ve Anlam Diyalojik Prozodi Tasavvuru PDF oku, PDF kitap depomuzda, Senem Arslan tarafından kaleme alınan Müzik ve Anlam Diyalojik Prozodi Tasavvuru isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786256254534 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Müzik ve Anlam Diyalojik Prozodi Tasavvuru kitabı 180 olarak yayınlanmıştır. Müzik ve Anlam Diyalojik Prozodi Tasavvuru kitabını 04.11.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Müzik ve Anlam Diyalojik Prozodi Tasavvuru PDF Oku.
Müzik ve Anlam Diyalojik Prozodi Tasavvuru PDF Oku
Türk müziğinde prozodi konusunu ele alan 20-21. yüzyılda yapılmış çalışmalara bakıldığında müziğin, genel saygınlığıyla kelimelerin (güftenin) anlamını desteklemek yahut görülmektedirmak için kullanılan bir araç olarak görüldüğü anlaşılmaktadır. Söz konusu anlayış çerçevesinde, sözlü bir müzik eserindeki hem güfte hem de melodi ve ritim, birtakım dil kaidelerina tabi tutulmakla birlikte dinleyici etkeninin müziğin manasına gelen rolü de göz ardı edilmiş görünmektedir.
Bu çalışma, prozodi teorilerindeki güfte merkezli bu yaklaşımların sınırlayıcı etkilerine dikkat çekmek ve müzik sanatının, kendine özgü bir anlam dünyasına sahip bağımsız bir yapı olarak değerlendirilmesi gerektiği fikriyle ortaya çıkmıştır. Çalışma; müziğin unsurları arasında, birini diğerine indirgemeden diyalojik bir ilişki kurulmasının olanaklarını tartışan ve ayrıca çeşitli dinleyici tiplerinin müziği alımlama şekillerini prozodi hususundaki önemi yönünden değerlendiren teorik bir çerçeve sağlamaktadır. Literatürdeki bilgi birikiminden değişik bir bakış açısıyla, önceden incelenmemiş bir perspektiften prozodi konusunu ele alması yönünden bu çalışmanın, Türk müziği alanına mühim bir katkı sağlayacağı temenni edilmektedir.
Bu çalışma, prozodi teorilerindeki güfte merkezli bu yaklaşımların sınırlayıcı etkilerine dikkat çekmek ve müzik sanatının, kendine özgü bir anlam dünyasına sahip bağımsız bir yapı olarak değerlendirilmesi gerektiği fikriyle ortaya çıkmıştır. Çalışma; müziğin unsurları arasında, birini diğerine indirgemeden diyalojik bir ilişki kurulmasının olanaklarını tartışan ve ayrıca çeşitli dinleyici tiplerinin müziği alımlama şekillerini prozodi hususundaki önemi yönünden değerlendiren teorik bir çerçeve sağlamaktadır. Literatürdeki bilgi birikiminden değişik bir bakış açısıyla, önceden incelenmemiş bir perspektiften prozodi konusunu ele alması yönünden bu çalışmanın, Türk müziği alanına mühim bir katkı sağlayacağı temenni edilmektedir.