PDF Kitap
Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli Sözler PDF oku indir
Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli Sözler PDF oku indir, PDF kitap depomuzda, Abdurrahman Bin Hasan tarafından kaleme alınan Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli Sözler isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786256855274 dilinde ve Şamuha Kağıt ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli Sözler kitabı 832 olarak yayınlanmıştır. Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli Sözler kitabını 02.03.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli Sözler PDF Oku.
Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli Sözler PDF Oku
Kardeşlerim, elinizde bulunan “Selef-i Salihin’den Hayata Dair Nasihatler ve Hikmetli sözler” (el-Müntekâ min Hikemin ve Mevâizi’s-Selef) adlı kitap, hatip ve vaizler için bir yardımcı, kalpleri el-Melik ve el-Kuddûs olan Allah’a götürmede bir rehberdir. Bu eseri bir araya getirme, düzenleme ve bölümlemede büyük çaba gösterdim. Tüm bunlar şüphesiz Allah’ın yardımı ve tevfikiyledir. Bu eserde sahâbe ve tabiînden, kalp amelleri ve kalpleri tezkiye hususunda nakledilen şeyleri bir araya getirdim. Bu kitapta yalnızca Kur’an ve sahih sünnette delili olabilecek olan kelimeleri topladım. Çünkü Kur’an ve sünnete aykırı olduğu sürece, herhangi bir kimsenin sözünün bir değeri yoktur.
Sözlerin sahihlik ve zayıflığına gelince, özellikle tabiîn ve onlardan sonra gelenlerin kelimelerini, derece olarak onlardan daha aşağıda bulunan âlimlerden birçoğuna dayanarak araştırmadım. Bunun yanı sıra seleften nakledilen rivayetler, merfû hadislere uygulandığı gibi hadis kaidelerinin uygulanabileceği bir alan değildir.
Hatib el-Bağdadî (rh.) şöyle demiştir: “Salihlerin haberleri, zahidlerin ve âbidlerin hikâyeleri, belağat ehlinin nasihatları ve edip kimselerin hikmetlerine gelince, isnad onlar için bir süstür; onlar için yerine getirilmesi gereken bir şart değildir.” [el-Câmi’ li Ahlâki’r-Râvî ve Âdâbi’s-Sâmi’, 2/213]
İmam el-Elbânî de (rh.) şöyle demiştir: “Rivayette bulunan ve müelliflerine zaaf ve cehalet olarak atfedilen bazı rivayet ve kelimeleri zikretmekte müsamahakâr davrandım. Çünkü bunlar, delil olarak kullanılması ve din olarak alınması gereken hadisler gibi değildir.” [Muhtasaru’l-Uluvv, 20]
Lakin insan yapımı bu çaba, noksanlıkler ve kusurlarla doludur. Kitabın okuru, bu kusurları kaynağında da görecektir. Allah Teâlâ, kendi Kitabı’ndan başka hiçbir kitabın tamamen sahih olmasına izin vermemiştir.
Kadı Abdurrahman el-Beysânî (rh.) şöyle demiştir: “Gördüm ki, bugün kitap yazan biri mutlaka yarın, “Bu değişseydi daha iyi olurdu. Şu da ilave edilseydi daha güzel olurdu. Şu da sunulsaydı daha üstün olurdu. Bu bırakılsaydı daha güzel olurdu” demektedir. İşte bu, tüm insanlığın kusurlu olduğuna dair büyük bir derstir.” [Keşfu’z-Zünûn, 1/18]
Allah Teâlâ’nın bu çalışmayı kendi rızası ve cennet nimetlerine yaklaştıran bir vesile kabul etmesini, bu kitaptan dolayı her iki dünya çapında da bereket ve fayda vermesini isterim. Kuşkusuz O, buna güç yetirendir.
Ebu Beşşâr Beşîr bin Hasan bin Kâid el-Eyyûbî
Sözlerin sahihlik ve zayıflığına gelince, özellikle tabiîn ve onlardan sonra gelenlerin kelimelerini, derece olarak onlardan daha aşağıda bulunan âlimlerden birçoğuna dayanarak araştırmadım. Bunun yanı sıra seleften nakledilen rivayetler, merfû hadislere uygulandığı gibi hadis kaidelerinin uygulanabileceği bir alan değildir.
Hatib el-Bağdadî (rh.) şöyle demiştir: “Salihlerin haberleri, zahidlerin ve âbidlerin hikâyeleri, belağat ehlinin nasihatları ve edip kimselerin hikmetlerine gelince, isnad onlar için bir süstür; onlar için yerine getirilmesi gereken bir şart değildir.” [el-Câmi’ li Ahlâki’r-Râvî ve Âdâbi’s-Sâmi’, 2/213]
İmam el-Elbânî de (rh.) şöyle demiştir: “Rivayette bulunan ve müelliflerine zaaf ve cehalet olarak atfedilen bazı rivayet ve kelimeleri zikretmekte müsamahakâr davrandım. Çünkü bunlar, delil olarak kullanılması ve din olarak alınması gereken hadisler gibi değildir.” [Muhtasaru’l-Uluvv, 20]
Lakin insan yapımı bu çaba, noksanlıkler ve kusurlarla doludur. Kitabın okuru, bu kusurları kaynağında da görecektir. Allah Teâlâ, kendi Kitabı’ndan başka hiçbir kitabın tamamen sahih olmasına izin vermemiştir.
Kadı Abdurrahman el-Beysânî (rh.) şöyle demiştir: “Gördüm ki, bugün kitap yazan biri mutlaka yarın, “Bu değişseydi daha iyi olurdu. Şu da ilave edilseydi daha güzel olurdu. Şu da sunulsaydı daha üstün olurdu. Bu bırakılsaydı daha güzel olurdu” demektedir. İşte bu, tüm insanlığın kusurlu olduğuna dair büyük bir derstir.” [Keşfu’z-Zünûn, 1/18]
Allah Teâlâ’nın bu çalışmayı kendi rızası ve cennet nimetlerine yaklaştıran bir vesile kabul etmesini, bu kitaptan dolayı her iki dünya çapında da bereket ve fayda vermesini isterim. Kuşkusuz O, buna güç yetirendir.
Ebu Beşşâr Beşîr bin Hasan bin Kâid el-Eyyûbî