PDF Kitap
Zafername Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri PDF oku indir
Zafername Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri PDF oku indir, PDF kitap depomuzda, Ali Budak tarafından kaleme alınan Zafername Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786055261443 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Zafername Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri kitabı 304 olarak yayınlanmıştır. Zafername Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri kitabını 09.03.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Zafername Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri PDF Oku.
Zafername Ziya Paşa’nın İroni ve Parodi Şaheseri PDF Oku
Ziya Paşa’nın eserleri içinde istisnai bir yer tutan Zafernâme, Türk edebiyatında da bir eşi daha bulunmayan çarpıcı bir denemedir. Zafernâme’nin farklılığı; hem önceden hiç örneği verilmemiş özel kurgusu ve yapısından hem de aynı biçimde özgün kılınabilmiş içinden ileri gelmektedir.
Zafernâme çok “tür”lü bir eserdir ve çok “yazar”lı bir görünüme sahiptir. “Kaside”, “Tahmis” ve “Şerh” olmak üzere, nazım-nesir karışık üç bölümden oluşmuş ve her bölümün altına başka başka imzalar atılmıştır.
Zafernâme içeriğiyle de çok enteresandır: İsmine bakılarak bir övgü eseri beklenirken Ziya Paşa, tam aksine, harika bir “yergi” ortaya koymuştur. Ama eser, asla, sövgü edebiyatımızın yeni bir halkası değildir. Ziya Paşa, devrini aşan bir yaklaşımla metnini toplumsal bir eleştiriye ve gerçek bir “satir”e dönüştürmeyi başarmıştır. Satir, Batı edebiyatlarında, “bireysel saldırıların ötesine geçebilen ve görünür geçmişin bazı konularına eleştiriler yöneltebilen bir kurgu” olarak tanımlanmaktadır. Satir, gülünç yanının daima ağır basması, tesirini gülünçlüğüyle elde etmesiyle de geleneksel hicivden ayrılmaktadır.
Ve satirin iki mühim silahı mevcuttur; “ironi” ve “parodi”. Ziya Paşa’nın, bu iki tekniği erken bir zamanda ustalıkla kullanmış olduğunu rahatlıkla aktarabiliriz. Öyleyse, Zafernâme’nin çağdaş kuramlar ışığında bir analizi, belki, bir hakkın geç de olsa teslim edilmesi manasına gelecektir.
Zafernâme çok “tür”lü bir eserdir ve çok “yazar”lı bir görünüme sahiptir. “Kaside”, “Tahmis” ve “Şerh” olmak üzere, nazım-nesir karışık üç bölümden oluşmuş ve her bölümün altına başka başka imzalar atılmıştır.
Zafernâme içeriğiyle de çok enteresandır: İsmine bakılarak bir övgü eseri beklenirken Ziya Paşa, tam aksine, harika bir “yergi” ortaya koymuştur. Ama eser, asla, sövgü edebiyatımızın yeni bir halkası değildir. Ziya Paşa, devrini aşan bir yaklaşımla metnini toplumsal bir eleştiriye ve gerçek bir “satir”e dönüştürmeyi başarmıştır. Satir, Batı edebiyatlarında, “bireysel saldırıların ötesine geçebilen ve görünür geçmişin bazı konularına eleştiriler yöneltebilen bir kurgu” olarak tanımlanmaktadır. Satir, gülünç yanının daima ağır basması, tesirini gülünçlüğüyle elde etmesiyle de geleneksel hicivden ayrılmaktadır.
Ve satirin iki mühim silahı mevcuttur; “ironi” ve “parodi”. Ziya Paşa’nın, bu iki tekniği erken bir zamanda ustalıkla kullanmış olduğunu rahatlıkla aktarabiliriz. Öyleyse, Zafernâme’nin çağdaş kuramlar ışığında bir analizi, belki, bir hakkın geç de olsa teslim edilmesi manasına gelecektir.