Din Kitapları

Hinduizm’de Yaratılış Evren ve İnsan Algısı PDF Oku

Hinduizm’de Yaratılış Evren ve İnsan Algısı PDF oku, PDF kitap depomuzda, Sevinç Aksin tarafından kaleme alınan Hinduizm’de Yaratılış Evren ve İnsan Algısı isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786256781450 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca  TÜRKÇE sayfadan oluşan Hinduizm’de Yaratılış Evren ve İnsan Algısı kitabı 286 olarak yayınlanmıştır.  Hinduizm’de Yaratılış Evren ve İnsan Algısı kitabını 08.05.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Hinduizm’de Yaratılış Evren ve İnsan Algısı PDF Oku.

Hinduizm’de Yaratılış Evren ve İnsan Algısı PDF Oku

Hinduizm evrenin ve insanın yaratılışını derin ve eşsiz bir bakış açısıyla ele alan zengin bir geleneğe sahiptir. Hinduizm’de yaratılış düşüncesi evren ve insan algısını şekillendiren bir unsurdur. Hinduizm’de yaratılış Mutlak Bir’in (Brahman) düşünmesi ve iradesiyle başlar ve bu sistematik bir biçimde bir doğrultuda gelişir. Yaratılışta Brahman evrensel bilinç olup her şeyin var olma nedenidir.
Hinduizm’de Mutlak Bir Brahman’ın yaratan (Brahma), yaşatan (Vişnu ) ve yok eden (Şiva) suretleri mevcuttur. Brahma evreni yaratır, Vişnu korur ve Şiva ise yok eder. Lakin bu son, aslında bir son değil, bunun yanı sıra yeni bir başlangıçtır. Hinduizm’de yaratılışın başlangıcı ve sonu birbirine sıkı sıkıya bağlı, sürekli olarak bir döngüyü ifade eder. Bu döngü bireysel ve evrensel ruh göçü düşüncesi ile ilişkilidir. Bireysel ruh göçü ölümle, evrensel ruh göçü kalpa çağları sonunda evrenin kıyametiyle gerçekleşir. Yaratılış düşüncesi evren ve insan algısını bundan dolayı dünya yaşamını şekillendirir. Dünya mekânı ve yaşamı samsara döngüsündeki köprüdür. Yaratılışın başlangıcına dönme yani Brahman’da birlik olan mokşaya ulaşma dünya mekânından kurtuluşla gerçekleşir. Dünya mekânından kurtuluşa saflaşma ritüelleriyle ulaşılır. Saflaşma ritüelleri yaratılışta dünyaya yüklenen anlamla şekillenir.
Eser, evren ve insan algısını, dünya yaşamını ve ölüm sonrası yaşamı yaratılışa dayandırırken her şeyin Brahman’la başladığını ve nihayetinde dönüşün yine O’na bulunacağını, bundan dolayı başlangıç ve sonun birbirine paralel olduğunu ve yaratılış ile son arasında yaşamı bunun şekillendirdiğini merkeze almıştır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Gaziantep Oto Kiralama
Gaziantep Havalimanı Transfer
Gaziantep Oto Kiralama