Din Kitapları
Kur’an-ı Kerîm’de Helak Ahlak İlişkisi PDF Oku
Kur’an-ı Kerîm’de Helak Ahlak İlişkisi PDF oku, PDF kitap depomuzda, Doç. Dr. Zeki Tan tarafından kaleme alınan Kur’an-ı Kerîm’de Helak Ahlak İlişkisi isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9786256631267 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Kur’an-ı Kerîm’de Helak Ahlak İlişkisi kitabı 176 olarak yayınlanmıştır. Kur’an-ı Kerîm’de Helak Ahlak İlişkisi kitabını 22.11.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Kur’an-ı Kerîm’de Helak Ahlak İlişkisi PDF Oku.
Kur’an-ı Kerîm’de Helak Ahlak İlişkisi PDF Oku
Hz. Peygamber’in Kur’ân tarafından övülen ve muteber “en mühim özelliği” kişiliğidir. (Kalem, 68/4) İnsana düzey ve itibar kazandıran tek özellik de budur. Bugün Müslümanlar, çözemediği bir çok problemle boğuşmaktadır ki aslında bu problemlerin “anası/esası,” ahlakî itibardır. Geri kalan problemler bunun türevi veya tali sorunlardır. Ahlâk sorununi çözdüğünüzde bütün bu problemler; hukuk, ekonomi, bilim, siyaset, sanat, spor, eğitim, aile, yönetim, çevre, evlilik, adalet, ticaret vb. de ahlaka bağlı olarak çözülür. Bu alanlarda düzeynin artması ve düşmesi ise “ahlakî düzey”ye bağlıdır. Zira ana damardaki problem bütün tali problemleri etkiler.
Anadolu irfanında geçtiği üzere “köprüden önceki son çıkış,” yani tek çözüm yolu ahlaktır ki toplum fakat ahlakla ayakta durur. Ahlaken çürümüş bir toplumu ayakta tutmak zordur. Aliya İzzet Begoviç’in dediği gibi: “Ahlakınızı kaybetmeyin! Dünya üzerindeki her kuvvet sağlam bir ahlakla başlar. Her mağlubiyet de ahlakî çöküşle başlar. Her ne yapılmak isteniyorsa, bu önce bireylerin ruhlarında gerçekleştirilmelidir. Bu da ahlakla olabilecekdür. Din ahlaktır. Onu hayata geçirmek ise terbiyedir.”
Bir dinin yahut inancın tüm hayat alanlarında yaşanıp yaşanmadığını ahlaka bakarak görmek olabilecekdür. Eğer bu alanlarda ahlâk yoksa dinden söz etmek zordur. Ahlakî yozlaşmanın olduğu topluma kimsenin dokunmasına gerek yoktur, çünkü ahlâkî zaafla kendisi kendi sonunu hazırlamaktadır.
Kur’ân büyük miktarda inanç ve ahlak kitabıdır. Nâzil olduğundan önceki Hicaz toplumunun yöneticileri Mekke’yi, Çin’den tüccar çekecek merkez haline getirebilecek kadar akıllıydılar fakat ahlakî özelliklerinde bozulma ve çürüme vardı. Kur’ân ilk toplumu “ahlakî itibar” aracılığıyla kısa bir sürede başka coğrafyaları da etkiler hale getirdi. Bir örnek vermek gerekirse Kur’ân’da anlatılan Hz. Yusuf, orduların yapamayacağını “ahlâkı”yla başarmıştı. Bu da gösteriyor ki “ahlâkî güç,” silah gücünden daha etkileyici ve kalıcıdır. Geçmiş topluluklar ekonomik zayıflıktan değil “ahlakî bozulma”dan dolayı çökmüşlerdir.
Anadolu irfanında geçtiği üzere “köprüden önceki son çıkış,” yani tek çözüm yolu ahlaktır ki toplum fakat ahlakla ayakta durur. Ahlaken çürümüş bir toplumu ayakta tutmak zordur. Aliya İzzet Begoviç’in dediği gibi: “Ahlakınızı kaybetmeyin! Dünya üzerindeki her kuvvet sağlam bir ahlakla başlar. Her mağlubiyet de ahlakî çöküşle başlar. Her ne yapılmak isteniyorsa, bu önce bireylerin ruhlarında gerçekleştirilmelidir. Bu da ahlakla olabilecekdür. Din ahlaktır. Onu hayata geçirmek ise terbiyedir.”
Bir dinin yahut inancın tüm hayat alanlarında yaşanıp yaşanmadığını ahlaka bakarak görmek olabilecekdür. Eğer bu alanlarda ahlâk yoksa dinden söz etmek zordur. Ahlakî yozlaşmanın olduğu topluma kimsenin dokunmasına gerek yoktur, çünkü ahlâkî zaafla kendisi kendi sonunu hazırlamaktadır.
Kur’ân büyük miktarda inanç ve ahlak kitabıdır. Nâzil olduğundan önceki Hicaz toplumunun yöneticileri Mekke’yi, Çin’den tüccar çekecek merkez haline getirebilecek kadar akıllıydılar fakat ahlakî özelliklerinde bozulma ve çürüme vardı. Kur’ân ilk toplumu “ahlakî itibar” aracılığıyla kısa bir sürede başka coğrafyaları da etkiler hale getirdi. Bir örnek vermek gerekirse Kur’ân’da anlatılan Hz. Yusuf, orduların yapamayacağını “ahlâkı”yla başarmıştı. Bu da gösteriyor ki “ahlâkî güç,” silah gücünden daha etkileyici ve kalıcıdır. Geçmiş topluluklar ekonomik zayıflıktan değil “ahlakî bozulma”dan dolayı çökmüşlerdir.