Kültür Kitapları
Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekanda Lazca PDF Oku
Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekanda Lazca PDF oku, PDF kitap depomuzda, Özlem Şendeniz tarafından kaleme alınan Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekanda Lazca isimli kitabı siz değerli okurlarımız için hazırladık. 9789750528477 dilinde ve Kitap Kağıdı ebatında basılan ayrıca TÜRKÇE sayfadan oluşan Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekanda Lazca kitabı 312 olarak yayınlanmıştır. Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekanda Lazca kitabını 25.03.2024 numarası ile orijinalliğini sorgulayabilirsiniz. Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekanda Lazca PDF Oku.
Kimdir Bu Lazlar? Laz Kimliği ve Sanal Mekanda Lazca PDF Oku
“Özellikle Kâzım Koyuncu’dan sonra Lazca etnik müzik olmaktan çıkmış çok daha kapsamlı bir kitleye hitap eder olmuştur. (…) Lazca kültür aktivizmi genişledikçe Lazca müzik yöresellikten çıkarak aktivizm ile popülerleşen iyiden iyiye kimlik kurucu bir rol üstlenmeye başlamıştır. (…) Müzik ve dansın yaygınlaşan ve git gide daha kapsamlı kesimlerce kabul gören Lazlık etnikliğinin performansları olarak algılanışı sosyal platformnın denkleme dahil olması ile gerçek mekânın arasındaki bağı geliştirmiş ve interaktifleştirmiştir.”
Laz, arada bir bütün Doğu Karadenizlileri hatta Karadenizlilerin hepsini kapsayan bir ad olarak kullanılıyor – en azından Laz fıkralarından bilindiği gibi! Oysa kendini Laz olarak tanımlayanlar ve “etnik Laz” sayılanlar, daha ufak topluluklardır. Özlem Şendeniz, bu “karışıklığı” da hesaba katarak, Laz kimliğinin yaşanma ve algılanma tecrübelerini inceliyor.
“Makbul vatandaş” sayılmanın gerekleri, Laz kimliğini ve belleğini nasıl etkiledi? Göçle ve özellikle mekânla alakalı hafıza nasıl şekillendi? Laz kimliğiyle Türk kimliği arasındaki ilişki nasıl kuruldu? Laz kimlik hareketi ne gibi etkiler yarattı?
Sanal ortamın, sosyal platformnın gelişmesinin, “Lazlık performanslarına” alan açan etkisi özel bir önemle ele alınıyor kitapta. Sanal ortam, Lazca konuşmaanlama üzerine, Lazca isimler üzerine müzakerelerin, esas olarak, kime Laz dendiğine ilişkin algılar etrafındaki günlük müzakerelerin mekânı. Kimliğin bu müzakereler içinde yeniden üretimine ilişkin gözlemler, Laz kimliği algısına ilişkin kapsamlı soruşturma verileriyle destekleniyor.
Laz, arada bir bütün Doğu Karadenizlileri hatta Karadenizlilerin hepsini kapsayan bir ad olarak kullanılıyor – en azından Laz fıkralarından bilindiği gibi! Oysa kendini Laz olarak tanımlayanlar ve “etnik Laz” sayılanlar, daha ufak topluluklardır. Özlem Şendeniz, bu “karışıklığı” da hesaba katarak, Laz kimliğinin yaşanma ve algılanma tecrübelerini inceliyor.
“Makbul vatandaş” sayılmanın gerekleri, Laz kimliğini ve belleğini nasıl etkiledi? Göçle ve özellikle mekânla alakalı hafıza nasıl şekillendi? Laz kimliğiyle Türk kimliği arasındaki ilişki nasıl kuruldu? Laz kimlik hareketi ne gibi etkiler yarattı?
Sanal ortamın, sosyal platformnın gelişmesinin, “Lazlık performanslarına” alan açan etkisi özel bir önemle ele alınıyor kitapta. Sanal ortam, Lazca konuşmaanlama üzerine, Lazca isimler üzerine müzakerelerin, esas olarak, kime Laz dendiğine ilişkin algılar etrafındaki günlük müzakerelerin mekânı. Kimliğin bu müzakereler içinde yeniden üretimine ilişkin gözlemler, Laz kimliği algısına ilişkin kapsamlı soruşturma verileriyle destekleniyor.